អតិថិជនចូលមកមើលផលិតផលនានា ដែលដាក់លក់បញ្ចុះតម្លៃក្នុងឱកាសបុណ្យអុំទូកកាលពីថ្ងៃម្សិលមិញ។ រូបថត ហុង មិនា |
ពិធីបុណ្យអុំទូកដែលធ្វើឡើងនៅចុងឆ្នាំជាឱកាស សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនលក់ដុំនិងលក់រាយផលិតផលជាច្រើនរួមទាំងអាជីវករ ក្នុងការទទួលបានផលចំណេញពីអ្នកប្រើប្រាស់។
ឆ្នាំនេះមិន ដូចឆ្នាំមុនពិធីបុណ្យអុំទូករយៈពេលបីថ្ងៃនៅភ្នំពេញមានសភាពស្ងប់ ស្ងាត់ គេមិនប្រទះឃើញមានស្តង់លក់ទំនិញនៅតាមមាត់ទន្លេដូចរាល់ឆ្នាំទេ ខណៈរដ្ឋាភិបាលបានសម្រេចលុបចោលពិធីបុណ្យ ដោយសារការយាងចូលទិវង្គតរបស់អតីតព្រះមហាក្សត្រខ្មែរ។
បើ ទោះបីយ៉ាងនេះក្តីគេនៅតែប្រទះឃើញការរៀបចំស្តង់ផលិតផលនៅតាម មណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មនានាក៏ដូចជានៅតាមក្រុមហ៊ុនខ្លួនឯងផ្ទាល់ជាមួយ នឹងការផ្សព្វផ្សាយលក់បញ្ចុះតម្លៃដូចរាល់ឆ្នាំអ៊ីចឹងដែរ។
ប៉ុន្តែ មិនទទួលបានការទាក់ទាញពីអតិថិជនខ្លាំងក្លានោះទេ។នេះជាការ កត់សម្គាល់របស់អាជីករមួយចំនួនដែលតាំងលក់ផលិតផលនៅភ្នំពេញ។
សកម្ម ភាពលក់ទំនិញបញ្ចុះតម្លៃនៅតែបន្តនៅកោះពេជ្រជាកន្លែងកម្សាន្ត ថ្មីដ៏មានប្រជាប្រិយមួយនៅភ្នំពេញទោះបីព្រះរាជពិធីបុណ្យអុំទូក ឆ្នាំនេះត្រូវបានលុបចោលក៏ដោយ។
នៅក្នុងរយៈពេលបីថ្ងៃនេះ អាជីវករជាច្រើនដែលបានតាំងលក់ផលិតផលរបស់ខ្លួនក្នុងថ្ងៃឈប់ សម្រាកនេះ បានត្អូញត្អែរអំពីការលក់មិនសូវកាក់កបដូចឆ្នាំមុនៗព្រោះអ្នក ធ្វើដំណើរមានតិចតួចនៅក្រុងភ្នំពេញ។
លោកម៉ាត់យូសុះនាយក ប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុនPic BeautyCo.Ltdដែលតាំងលក់ផលិតផលនាំចូលពីប្រទេសម៉ាឡេស៊ីមានសាប៊ូ និងគ្រឿងក្រអូបបាននិយាយថាការលក់ដូរក្នុងឆ្នាំនេះបានធ្លាក់ ចុះប្រហែល១០ដងប្រៀបធៀបទៅនឹងថ្ងៃប្រារព្ធពិធីបុណ្យក្នុងឆ្នាំ មុនដែលអាចទាក់ទាញមនុស្សយ៉ាងច្រើនមកពីបណ្តាខេត្ត។
លោក បន្តថា៖«មនុស្សមកពីខេត្តច្រើនចំនួនមនុស្សដើរច្រើនការទិញក៏ ច្រើនដែរ។តែពេលអត់ពិធីបុណ្យដូចនេះអ្នកដែលដើរគឺមានតែអ្នកទី ក្រុងភ្នំពេញ។អ្នកនៅក្រុងភ្នំពេញរបស់ប្រើប្រាស់ដែលគាត់ប្រើ ប្រាស់ជាប្រចាំគឺងាយរកទិញនៅតាមទីផ្សារដូចនេះគាត់មិនសូវទិញ ប៉ុន្មានទេ»។
លោកបានលើកឡើងថាពេលមានពិធីបុណ្យអុំទូកចំណូល បានពីការលក់យ៉ាងហោចណាស់១ម៉ឺនដុល្លារក្នុងមួយថ្ងៃតែពេលនេះ មិនចង់បាន១ពាន់ដុល្លារផង។លោកបន្តថាតាមការប៉ាន់ប្រមាណកាលពី ថ្ងៃអង្គារមានភ្ញៀវចូលមកកាន់ស្តង់របស់លោកនៅកោះពេជ្រមានប្រមាណ ១ពាន់នាក់ប៉ុន្តែអ្នកទិញមានប្រមាណតែ៣០០នាក់ប៉ុណ្ណោះ។លោក ថ្លែងថា៖«មានពិធីបុណ្យអ្នកមកពីខេត្តគឺច្រើនលើសលប់។អ្នក ខេត្តពេលមកសំដៅទិញអីវ៉ាន់ព្រោះផលិតផលនៅតាមខេត្តលំបាករកនិង តម្លៃក៏ខ្ពស់»។
ងាកទៅមើលហាងលក់ផលិតផលអេឡិចត្រូនិកម៉ាក កាណុងរបស់ក្រុមហ៊ុនI-Quickស្ថ្តិតនៅលើផ្លូវព្រះសីហនុដែលតាំង លក់ផលិតផលបញ្ចុះតម្លៃក្នុងព្រះរាជពិធីបុណ្យអុំទូកនេះ។បុគ្គលិក នៃក្រុមហ៊ុននេះក៏បានអះអាងពីការលក់ធ្លាក់ចុះបើប្រៀបធៀបទៅ នឹងឆ្នាំមុនដែរ។
កញ្ញាសេងរជ្ជនីអ្នកគ្រប់គ្រងការលក់នៃ ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថាកាលពីឆ្នាំមុនការលក់បានចំណូលប្រមាណ៣ម៉ឺន ទៅ៤ម៉ឺនដុល្លារក្នុងរយៈពេលបីថ្ងៃតែឆ្នាំនេះការលក់បានធ្លាក់ ចុះប្រមាណ៣០ភាគរយធៀបនឹងឆ្នាំមុន។
កញ្ញាបន្តថា៖«យើងមិន តូចចិត្តទេទោះបីយើងលក់មិនបានច្រើនដូចកាលពីឆ្នាំមុនក៏ដោយ។ ការលក់ថយគឺក្នុងកម្រិតមួយតូចតាចទេវាមិនប៉ះពាល់ដល់ក្រុមហ៊ុន នោះទេ»។
កញ្ញាលើកឡើងថាផលិតផលដែលលក់ដាច់ជាងគេក្នុងពេល បញ្ចុះតម្លៃគឺម៉ាស៊ីនគិតលេខកាមេរ៉ានិង ម៉ាស៊ីនព្រីនធ័រ៖«យើងលក់បញ្ចុះតម្លៃព្រោះយើងចង់បង្កើនការប្រើ ប្រាស់នៃផលិតផលម៉ាកកាណុងគ្រប់ប្រភេទ។ថ្ងៃធម្មតាក៏យើងលក់ដាច់ ដែរតែឱកាសនេះយើងចង់ឲ្យមនុស្សកាន់តែច្រើនស្គាល់ពីក្រុមហ៊ុន របស់យើង»។
លោកអានដឺលុចនាយកក្រុមហ៊ុនអេសអិលកម្ពុជាដែលមាន នាំចូលផលិតផលបរិភោគដូចជាស្ករគ្រាប់និង ផ្លែឈើក្រៀមពីប្រទេសវៀតណាមបាននិយាយថាលោកសុខចិត្តតាំងផលិតផល លក់ក្នុងឆ្នាំនេះទោះបីដឹងថាព្រះរាជពិធីបុណ្យអុំទូកត្រូវគេលុប ចោលក៏ដោយព្រោះបទពិសោធកាលពីឆ្នាំមុនមានមនុស្សមកចូលរួមច្រើន ។លោកបន្តវាប្រហាក់ប្រហែលគ្នាទៅនឹងអាជីវករខាងលើដែរដែលមួយថ្ងៃ យ៉ាងហោចក៏ទទួលបានអតិថិជន៣០០នាក់ចូលមកទិញអីវ៉ាន់ហើយចំណូលបាន ប្រមាណចន្លោះពី៥០០ទៅ១០០០ដុល្លារ។
លោកបានថ្លែងទៀតថា៖«យើងចូលរួមតាំងផលិតផលលក់ព្រោះយើងចង់ឲ្យគេស្គាល់ផលិតផលរបស់យើងដែលទើបនាំចូល»។
ជា ធម្មតា ជារៀងរាល់ចុងឆ្នាំក្រុមហ៊ុនលក់ផលិតផលតែងតែដាក់លក់ផលិតផល បញ្ជុះតម្លៃសម្រាប់ដំណាច់ឆ្នាំឬជាអ្វីដែលគេហៅថា«លក់លាងឃ្លាំង »៕(postkhmer)