Sunday, February 26, 2012

ដួង សុខគា និយាយ​អំពី​ការ​វិវឌ្ឍ​នៃ​វិស័យ​កំប្លែង​ខ្មែរ

ភ្នំពេញ : អតីត​អ្នក​សារព័ត៌មាន លោក ដួង សុខគា ដែល​បាន​បោះ​ជំហាន​ក្លាយ​ជា​ពិធីករ​ និង​តារា​កំប្លែង​អាជីព​ដ៏​ល្បី​មួយ​រូប​ប្រចាំ​បណ្ដាញ​ទូរទស្សន៍​ស៊ីធីអិន ក្នុង​កម្មវិធី «សុខគា លក្ខិណា ប៊ីអាយជី» និង​កម្មវិធី «សំណើច​តាម​ភូមិ»  បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​ជ្រួញ​មុខ និង​ចុក​ពោះ​ដោយ​សារ​សំណើច​ដែល​លោក​បាន​ផ្ដល់​ឲ្យ​តាម​រយៈ​ការ​កំប្លែង​ របស់​លោក​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​មក​នេះ។
ជួប​សម្ភាស​ជា​ពិសេស​ជាមួយ​ ភ្នំពេញ ប៉ុស្ដិ៍ នៅ​គេហដ្ឋាន​របស់​លោក​ផ្ទាល់ តារា​កំប្លែង​វ័យ​៣២​ឆ្នាំ ដែល​សម្បូណ៌​វោហារ ពូកែ​ភាសា និង​ចម្រៀង​អាយ៉ៃ​កំដរ​សូរ​ចាប៉ី​ដង​វែង​នោះ បាន​ថ្លែង​ពី​ការ​ប្រែប្រួល​នៃ​វិស័យ​កំប្លែង​ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​ និង​បង្ហើប​ឲ្យ​
ដឹង​ពី​គម្ពី​រវិជ្ជាគុន​កំប្លែង ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​គ្រប់​ស្រទាប់​វណ្ណៈ​បាន​សើច​សប្បាយ​រំសាយ​ កង្វល់ និង​បន្សល់​ទុក​នូវ​អត្ថន័យ​អប់រំ​បង្កប់​ជា​គោល​គំនិត​សម្រាប់​គិត​ពិចារណា ​ ផង​ដែរ។​ សូម​រីករាយ​ជាមួយ​បទ​សម្ភាស​រវាង​ភ្នំពេញ ប៉ុស្ដិ៍ ជាមួយ លោក ដួង សុខគា ដូច​ខាង​ក្រោម៖​

តើ​លោក​យល់​យ៉ាង​ណា​ដែរ​ថា ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​វិស័យ​កំប្លែង​នៅ​កម្ពុជា​មាន​ការ​​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ខុស​ពី​មុន?

ការ​កំប្លែង​នៅ​កម្ពុជា​ឥឡូវ​មាន​កម្រិត​អប់រំ​ខ្ពស់​ជាង​មុន ពោល​គឺ​រាល់​សកម្មភាព​ការ​សម្ដែង​មាន​សីលធម៌ និង​មិន​សូវ​ប្រើ​ពាក្យ​អសុរោះ​ដូច​មុន​នោះ​ទេ។  កាល​ពី​អតីតកាល ការ​កំប្លែង​តែង​តែ​ប្រើ​ភាសា​ធ្ងន់ៗ មិន​ពីរោះ​ពិសា ព្រម​ទាំង​មាន​ឈុត​ឆាក​ឈ្លោះ​វាយ​តប់​ និង​ហិង្សា​ជាដើម។ ភាសា​និយាយ​ច្រើន​ជា​ពាក្យ​ប្រមាថ​ មើលងាយ ប៉ុន្តែ​ឥឡូវ​អ្នក​កំប្លែង​យើង​មាន​ការ​យល់​ដឹង​ច្រើន ព្រោះ​ពួក​គាត់​ភាគ​ច្រើន​មាន​ការ​អប់រំ ទន្ទឹម​នឹង​នោះ ការ​និយម​ចូល​ចិត្ត​របស់​ទស្សនិកជន​ក៏​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ផង​ដែរ។
ខ្ញុំ​គិត​ថា ការ​កំប្លែង​ក៏​កាន់​តែ​ទទួល​បាន​ការ​ពេញ​និយម​ខ្ពស់​ផង​ដែរ ព្រោះ​បច្ចុប្បន្ន​ មនុស្ស​ធ្វើ​ការ​ច្រើន​ម៉ោង ដូច្នេះ​គេ​ត្រូវ​ការ​កម្មវិធី​កម្សាន្ត​ដើម្បី​បន្ធូរ​ភាព​តានតឹង​ផ្លូវ​ អារម្មណ៍។ ឆាក​កំប្លែង​ក៏​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​មាន​អារម្មណ៍​ស្រាកស្រាន្ត​ពី​ដាន​ស្នាម​នៃ ​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​ដែរ​ ព្រោះ​សម័យ​នោះ​ប្រជាជន​មិន​បាន​សើច​សប្បាយ​ដូច​ឥឡូវ​ទេ។ ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​បាត់បង់​សំណើច​ក្អាកក្អាយ​អស់​ជាច្រើន​ឆ្នាំ ដូច្នេះ​ហើយ​នេះ​ជា​សម័យ​កាល​ដំបូង ដែល​មនុស្ស​អាច​សើច​សប្បាយ​ដោយ​សេរី។

តើ​សិល្ប៍​វិធី​នៃ​ការ​កំប្លែង​របៀប​ណា​ដែល​កំពុង​ពេញ​និយម​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន?

អូ៎! យើង​ជា​អ្នក​កំប្លែង​ត្រូវ​តែ​អភិវឌ្ឍ​ខ្លួន​ឯង​ជា​រៀង​រាល់ថ្ងៃ។ កាល​ពី​អតីតកាល យើង​អាច​ទៅ​លេង​កំប្លែង​នៅ​ភូមិ​មួយ ហើយ​យប់​ស្អែក​ក៏​បន្ត​ធ្វើ​ការ​សម្ដែង​ដដែល​នេះ​នៅ​ភូមិ​មួយ​ទៀត​បាន។ ប៉ុន្តែ​ ឥឡូវ​ទស្សនិកជន​គាត់​ឆ្លាត​ណាស់ គឺ​គាត់​កាន់​កាមេរ៉ា​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​ថត ហើយ​បាញ់​វីដេអូ​ចែក​ចាយ​ឲ្យ​មិត្ត​ភក្តិ​បង​ប្អូន​គាត់​មើល។ គ្រាន់​តែ​យើង​ចង់​ហាមាត់​និយាយ នោះ​គាត់​ដឹង​ភ្លាម​ថា​ យើង​ចង់​និយាយ​អ្វី អ៊ីចឹង​វា​លែង​មាន​អ្វី​​គួរ​ឲ្យ​ចង់​សើច​ទៀត​ហើយ។ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​តែ​រិះរក​សិល្ប៍​វិធី​កំប្លែង​ថ្មីៗ​ឲ្យ​ខុស​ប្លែក​គ្នា​ ពី​មួយ​ថ្ងៃ​ទៅ​មួយ​ថ្ងៃ។ ទស្សនិកជន​គាត់​តែង​ចង់​បាន​អ្វី​ភ្ញាក់​ផ្អើល។ គាត់​ចូលចិត្ត​រឿង​កំប្លែង​ទាក់ទិន​នឹង​ហ្វេសប៊ុក ឬ​អ៊ីនធឺណិត ហើយ​ពួក​គេ​ក៏​ចង់​ឮ​អ្នក​កំប្លែង​និយាយ​អង់គ្លេស​ដែរ។ ជួន​កាល​ខ្ញុំ​និយាយ​អង់គ្លេស​ម៉ាប្រាវ​ស្រាប់​តែ​ដៃ​គូ​ម្នាក់​ទៀត​សួរ​ថា «មានន័យ​យ៉ាង​ម៉េច​ទៅ?» ខ្ញុំ​ក៏​ឆ្លើយ​ថា «អ្នក​ណា​ទៅ​ដឹង?»។ ការ​កំប្លែង​ដោយ​លេង​ពាក្យ​នេះ​ពិត​ជា​ពេញ​និយម​ណាស់​ឥឡូវ ជួន​កាល​ខ្ញុំ​រិះរក​ពាក្យ​ក្នុង​ភាសា​បរទេស​ដែល​មាន​សំនៀង​ដូច​ភាសា​ខ្មែរ ប៉ុន្តែ​មានន័យ​ខុស​គ្នា។ វា​ពិត​ជា​គួរ​ឲ្យ​អស់​សំណើច​ណាស់។

តើ​លោក​តែង​រិះ​រក​រឿង​រ៉ាវ​កំប្លែង​ថ្មីៗ​តាម​រយៈ​វិធីសាស្ត្រ​អ្វី​ដែរ?

ខ្ញុំ​ឆែក​អ៊ីនធឺណិត អាន​កាសែត និង​ជួន​កាល​បង្កើត​វា​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។ ស្ទីល​កំប្លែង​ដែល​ខ្ញុំ​ចូលចិត្ត​ធ្វើ​ជាង​គេ គឺ​ការ​សម្ភាស ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​ផ្ទុះ​សំណើច​ទប់​មិន​បាន។ នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​ចេញ​ទៅ​កម្មវិធី​សំណើច​តាម​ភូមិ ខ្ញុំ​តែង​តែ​ច្រៀង​កំណាព្យ ឬ​បទ​អាយ៉ៃ​ឆ្លើយឆ្លង​ថ្មី​កំដរ​អារម្មណ៍​អ្នក​ភូមិ។ ខ្ញុំ​ច្រៀង​ផង​ លេង​ចាប៉ី​ដង​វែង​ផង ហើយ​ពាក្យ​ពេចន៍​ចុង​ចួន​ទាំង​នោះ​ចេះ​តែ​ចេញ​មក​ឯកឯង ដោយ​ខ្ញុំ​មិន​បាន​ព្រាង​ទុក។
ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​លោក​ចេះ​បង្កប់​បញ្ហា​សង្គម​នៅ​ក្នុង​ការ​កំប្លែង​របស់​លោក?
ជា​ការ​ពិត​ណាស់ ដោយ​សារ​តែ​ខ្ញុំ​ជា​អ្នក​កាសែត​មួយ​រូប។ ម៉្យាង​ខ្ញុំ​ធ្លាប់​ធ្វើ​ការ​ឲ្យ​មជ្ឈមណ្ឌល​សំឡេង​ស្ត្រី​ ក្នុង​កម្មវិធី​សុខភាព​បន្តពូជ និង​អំពើ​ហិង្សា​ក្នុង​គ្រួសារ ជាដើម។ ដូច្នេះ នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​លេង​កំប្លែង​ទាក់ទិន​នឹង​រឿង​ស្នេហា ខ្ញុំ​តែង​តែ​បញ្ចូល​បញ្ហា​អំពើ​ហិង្សា​ក្នុង​គ្រួសារ ឬ​ការ​ការពារ​ជំងឺ​ឆ្លង​នានា ហើយ​ជួន​កាល​ខ្ញុំ​ក៏​ឆ្លៀត​ដាស់​តឿន​ទស្សនិកជន​អំពី​ការ​បៀតបៀន​ផ្លូវ​ភេទ​ ដែល ​ជា​អំពើ​ខុស​ច្បាប់​ផង​ដែរ។ ខ្ញុំ​ចូលចិត្ត​ទាញ​ការ​កំប្លែង​ឲ្យ​ទៅ​ជា​សារ​មួយ​មាន​អត្ថន័យ​អប់រំ។ ខ្ញុំ​ក៏​ចូល​ចិត្ត​ធ្វើ​អ្វី​ៗ​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​ភ្ញាក់​ផ្អើល និង​ផ្ទុះ​សំណើច​ដោយ​ហួស​ចិត្ត​ផង​ដែរ។ អ្វី​ដែល​ពិសេស​នោះ​ គឺ​ខ្ញុំ​មិន​ចូល​រួម​ក្នុង​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​ទាក់ទិន​នឹង​បារី ឬ​គ្រឿង​ស្រវឹង​ឡើយ ព្រោះ​ផលិតផល​ទាំង​នេះ​វា​ប៉ះពាល់​ដល់​សុខភាព។
និយាយ​ដល់​ចំណុច​នេះ តើ​លោក​ចេះ​ជក់​បារី ឬ​ផឹក​ស្រា​ទេ?
ដួង សុខគាកំពុងច្រៀង​​អាយៃនៅផ្ទះរបស់លោក


ខ្ញុំ​ចូលចិត្ត​ស្រា​ក្រឡុក tequila។ ថ្ងៃ​ណា​ទំនេរ​ យើង​គួរ​តែ​ទៅ​កន្លែង​ណា​មួយ​ផឹក​ជជែក​គ្នា​លេង​ម្ដង។

តើ​អាជីព​ជា​អ្នក​កំប្លែង​ធ្វើ​ឲ្យ​លោក​រីករាយ​ជាង​ការ​ធ្វើ​អ្នក​សារព័ត៌មាន​ឬ?

ពិត​មែន​ហើយ! ខ្ញុំ​ពិត​ជា​សប្បាយ​ចិត្ត​ណាស់​ដែល​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​សើច។ កាល​ពី​ខ្ញុំ​នៅ​ក្មេង ខ្ញុំ​រស់នៅ​ខេត្ត​តាកែវ។ ជីវិត​កាល​នោះ​កម្រ​មាន​ស្នាម​ញញឹម​ណាស់។ ឪពុកម្ដាយ​ខ្ញុំ​គឺជា​កសិករ​ ហើយ​ពួកម៉ាក​ខ្ញុំ​មួយ​ចំនួន​ស្លាប់​ដោយ​សារ​គ្រាប់​បែក​ផ្ទុះ​សល់​ពី​សម័យ​ អាមេរិក​ទម្លាក់​គ្រាប់។ កាល​នោះ ខ្ញុំ​នៅ​ក្មេងៗ​មិន​ដឹង​អី ហើយ​យើង​នាំ​គ្នា​ដុត​វា​ឲ្យ​ផ្ទុះ រួច​រត់។ ប៉ុន្តែ​មាន​អ្នក​ខ្លះ​រត់​មិន​ទាន់ ក៏​គ្រោះថ្នាក់។ កាល​នោះ យើង​មិន​សូវ​ជា​បាន​សប្បាយ​ច្រើន​ទេ។ ដូច្នេះ​ហើយ​ ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ឲ្យ​ទស្សនិកជន​សើច​បាន ក្នុងនាម​ខ្ញុំ​ជា​តារា​កំប្លែង​ម្នាក់ ខ្ញុំ​ពិត​ជា​រីករាយ​ណាស់។ នេះ​ជា​ភ័ព្វ​សំណាង​របស់​ខ្ញុំ។ សំណើច​របស់​ទស្សនិកជន ក៏​ជា​សុភមង្គល​របស់​ខ្ញុំ​ដែរ​៕(PK)

Comments system

Disqus Shortname