Thursday, March 8, 2012

អាជីព​ជា​អ្នក​រចនា​ម៉ូដ​ផ្ទៃ​ក្នុង​អគារ លោក​ ម៉ា ចាន់ណារ៉ា

យើង​ប្រាកដ​ជា​ស្ងើច​សរសើរ​នូវ​ភាព​អស្ចារ្យ​ និង​ប្រណីត​ភាព​នៃ​ការ​រចនា​ម៉ូដ​ស្ថាបត្យកម្ម​ទាំង​មូល​ នៅ​ពេល​ដែល​ឃើញ​សំណង់​អគារ​ទំនើប​ណា​មួយ​។ «ជាក់​ស្ដែង​ ​លក្ខណៈ​អស្ចារ្យ​នៃ​ការ​រចនា​ម៉ូដ​ផ្ទៃ​ខាង​ក្នុង​ ​មិន​ត្រឹម​តែ​ស្ថិត​លើ​ភាព​ស្រស់​ស្អាត​ និង​ទាក់​ទាញ​​មួយ​មុខ​នោះ​ទេ​ ​ប៉ុន្ដែ​​វា​ក៏​អាស្រ័យ​លើ​ការ​រចនា​ប្លែក​គ្មាន​ពីរ ប្រកប​ដោយ​សុវត្ថិភាព​ ផាសុក​ភាព​ និង​ផ្ដល់​អារម្មណ៍​ពិសេស​ដល់​អ្នក​រស់​នៅ​ផង​ដែរ​» នេះ​គឺជា​សម្តី​យុវជន​ម្នាក់​ ដែល​មាន​ឈ្មោះ ម៉ា ចាន់ណារ៉ា។
ស្ថិត​ក្នុង​បន្ទប់​គេហដ្ឋាន​រចនា​ម៉ូដ​មួយ​យ៉ាង​ប្រណីត​ ​លោក​ ម៉ា​ ចាន់ណារ៉ា ​(RooSter_KooL) ​អាយុ​
៣០​ឆ្នាំ​ គឺ​ជា​អ្នក​រចនា​ម៉ូដ​ផ្ទៃ​ក្នុង​អគារ ​បាន​ចាប់​ទាញ​យក​ខ្មៅ​ដៃ​មួយ​​មក​គូរ​គំនូរ​ព្រាង​នៃ​គម្រោង​រចនា​ម៉ូដ​​ ហាង​មួយ​ដែល​មាន​ទីតាំង​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ហើយ​លោក​ក៏​បាន​ឆ្លៀត​ពេល​កំពុង​ធ្វើ​ការ​ ងាកមក​​ចែក​រំលែក​នូវ​បទ​ពិសោធ​នៃ​ការ​សិក្សា​ និង​ការងារ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​របស់​លោក​ផង​ដែរ។​
លោក ណារ៉ា​ បាន​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ផ្នែក​រចនា​ម៉ូដ​ផ្ទៃ​ក្នុង​អគារ​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ ​រ៉ាហ្វហ្វែល​ (Raffles) ប្រទេស​សិង្ហបុរី​ ដែល​ជា​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ដ៏​ល្បីល្បាញ​ផ្នែក​រចនា​ម៉ូដ​មួយ​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក​។ ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០១០ ​យុវជន​ ណារ៉ា ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​អាជីព​ការងារ​ជា​អ្នក​រចនា ម៉ូដ​ផ្ទៃ​ក្នុង​អគារ​។ ​លោក ​បាន​​បង្ហើប​ឲ្យ​ដឹង​ថា​៖​ «មូលហេតុ​ដែល​ខ្ញុំ​ជ្រើសរើស​ទៅ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​សិង្ហបុរី​ ​ព្រោះ​តែ​ខ្ញុំ​ចង់​រៀន​ពី​គំនិត​នៃ​ការ​រចនា​ម៉ូដ​ ​ហើយ​ម៉្យាងវិញ​ទៀត ​នៅ​ទីនោះ​គឺ​មាន​សំណង់​អគារ ​និង​ស្ថាបត្យកម្ម​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់​អារម្មណ៍​ជា​ច្រើន​»​។
នៅ​ពេល​ដែល​គូរ​បាន​មួយ​ផ្នែក​តូច ​លោក​ដូច​ជា​ជ្រួញ​ចិញ្ចើម​បន្តិច ​ហើយ​ក៏​ងើប​ឡើង​ដើរ​សំដៅតៅ​ទៅ​យក​សៀវភៅ​គំរូ​រចនា​ម៉ូដ​ប្លង់​មួយ​ចេញ​មក​ មើល​បណ្តើរ​ និយាយ​មក​កាន់​ខ្ញុំ​បណ្តើរ​ថា​៖ «ការងារ​ជា​អ្នក​រចនា​ម៉ូត​ផ្ទៃ​ខាង​ក្នុង​អគារ​គឺ​មិន​ងាយ​ស្រួល​នោះ​ទេ ​ក្រៅ​ពី​មាន​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត​ខ្ពស់​ និងមាន​ទេពកោសល្យ​ផ្នែក​នេះ​ អ្នក​រចនា​ម៉ូដទាំង​អស់​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ ​និង​ខិត​ខំ​ប្រឹងប្រែង​យ៉ាង​ខ្លាំង​»។
បន្ទាប់​ពី​គូរ​បាន​បន្តិច​ លោក​ ណារ៉ា ​ក៏​​បាន​បន្ដ​​ថា ​មុន​នឹង​លោក​ចាប់ផ្តើម​ធ្វើ​គម្រោង​ម្តង​ៗ ​លោក​ត្រូវ​ស្វែង​យល់​ពី​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន ​និង​ពិភាក្សា​ពី​គម្រោង​នោះ​ជាមួយ​អតិថិជន​ ទើប​លោក​ត្រូវ​ទៅ​មើល​ទី​តាំង​ជាក់​ស្ដែង។ ​
ចំពោះ​គំនូរ​ប្លង់​នៃ​គម្រោង​ភាគ​ច្រើន ​​គឺ​តម្រូវ​ឲ្យ​លោក​ប្រើ​បច្ចេក​វិទ្យា​ 3D ​​ព្រោះ​​បច្ចេក​វិទ្យា​នេះ​ផ្ដល់​រូប​ភាព​ច្បាស់​ជាង 2D។ ​ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត ​បច្ចេកវិទ្យា 3D អាច​ជួយ​ឲ្យ​រូបភាព​ដែល​រចនា​ចេញ​មក​មាន​លក្ខណៈ​ស្រដៀង​គ្នា​ទៅ​នឹង​រូប​ ពិត​តែ​ម្តង​​ ប៉ុន្តែ​បច្ចេកទេស​នេះ គឺ​ត្រូវ​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន ការ​ព្យាយាម​អត់ធ្មត់​ខ្លាំង និង​ចំណាយ​ពេល​វេលា​ច្រើន​។
លោក ណារ៉ា បាន​អះអាង​ទៀត​ថា​៖ «​គម្រោង​ភាគ​ច្រើន ​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​ ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​​មួយ​ខែ​​។ ចំពោះ​គម្រោង​ធំ​ៗ​ខ្លះ​ ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​ជា​ច្រើន​ខែ​ ដូច្នេះ​ពេល​ខ្លះ​ខ្ញុំ​ត្រូវ​អត់​ងងុយ មក​អង្គុយ​​សំកុក​​ស្ទើរ​តែ​រាល់​យប់​ដើម្បី​បញ្ចប់​ការ​គូស​វាស​នៃ​ផ្នែក ​នី​មួយ​ៗ​»​។ យ៉ាង​ណា​មិញ លោក បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ស្នាដៃ​ភាគ​ច្រើន​របស់ លោក គឺ​នៅ​ប្រទេស​សិង្ហបុរី​ឯណោះ​។​
ជាចុង​ក្រោយ លោក ម៉ា ចាន់​ណារ៉ា​ បាន​បញ្ជាក់​ពី​ចំណុច​ពិសេស​នៃ​ការងារ​របស់​លោក ថា​៖ «លក្ខណពិសេស​នៃ​ការ​រចនាម៉ូដ​ផ្ទៃ​​ក្នុង​នៃ​អគារ ​គឺ​វា​មិនមែន​សំខាន់​តែ​ស្ថិត​នៅ​លើ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ឧបករណ៍​ថ្លៃ​ៗ​នោះ​ទេ ​ ប៉ុន្ដែ​វា​គឺស្ថិត​នៅ​លើ​ការ​រចនាម៉ូដ​ និង​គំនិត​ច្នៃ​ប្រឌិត​របស់​អ្នក​រចនា​ផ្ទាល់​»៕

Comments system

Disqus Shortname