Wednesday, June 20, 2012

របរ​អូស​រទេះ​នៅ​ប៉ោយប៉ែត​នឹង​បញ្ចប់

កម្មករ​កំពុង​អូសរទេះដឹក​ទំនិញ​ចេញ​-ចូល​តាម​ច្រក​អន្តរជាតិ​ប៉ោយ​ប៉ែត​ នាពេល​កន្លងមក។ នៅ​ឆ្នាំក្រោយ​ច្រក​នេះ​នឹង​មិន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​មាន​ការ​អូសរទេះ​ដូច​នេះ​ទៀត​ ឡើយ។ រូបថត រ៉ាន់ រើយ
បន្ទាយមានជ័យៈ  សកម្មភាព​អ្នក​ប្រកប​របរ​អូស​រទេះ​នៅ​ច្រក​អន្តរជាតិ​ប៉ោយប៉ែត​នឹង ត្រូវ​បញ្ចប់ ក្នុង​ពេល​ឆាប់ៗ​នេះ ​ខណៈ​ច្រក​អន្តរជាតិ​មួយ​នេះ​ទុក​សម្រាប់​តែ​ផ្លូវ​ទេសចរណ៍​មួយ​មុខ​ ប៉ុណ្ណោះ​។ ​នេះ​បើ​តាម​អាជ្ញាធរ​ខេត្ត។
សកម្មភាព​ដោះដូរ​ទំនិញ និង​ត្រូវ​ប្តូរ​ទៅ​ច្រក​ស្ទឹងបត់ ដែល​នឹង​បើក​ដំណើរ​ការ​នៅ​ចុង​ឆ្នាំ​២០១៣។ ស្ទឹងបត់​ជា​ច្រក​ព្រំដែន​ថ្មី​មួយ​រវាង​កម្ពុជា-ថៃ។
លោក អ៊ុង អឿន អភិបាល​ខេត្ត​បន្ទាយ​មានជ័យ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា កម្មករ​អូស​រទេះ​ទាំង​អស់ នឹង​ត្រូវ​ប្តូរ​ទៅ​ប្រកប​របរ​ផ្សេងៗ​វិញ​ទៅ​តាម​លទ្ធភាព​របស់ ពួក​គេ នៅ​ពេល​ច្រក​ថ្មី​គឺ «ច្រក​ស្ទឹងបត់» បើក​ដំណើរ​ការ​នៅ​ដំណាច់​ឆ្នាំ​២០១៣។ លោក​បន្ត​ថា ច្រក​អន្តរជាតិ​ប៉ោយប៉ែត ទុក​សម្រាប់​តែ​ផ្នែក​ទេសចរណ៍​ប៉ុណ្ណោះ។
លោក បញ្ជាក់​ថា៖ «​យើង​គិត​រួច​ហើយ​ថា ​តំបន់​ទេសចរណ៍​ត្រូវ​ការ​សុវត្ថិភាព ត្រូវ​ការ​អនាម័យ ត្រូវ​ការ​បរិស្ថាន ត្រូវ​ការ​សណ្តាប់​ធ្នាប់ និង​ចរាចរណ៍​ល្អ​។ ​យើង​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ​មាន​ទិដ្ឋភាព​ថ្មី និង​ល្អ​សម្រាប់​ផ្លូវ​ទេសចរណ៍»។
លោក​ថ្លែង​ថា រទេះ​អូស​អីវ៉ាន់​នៅ​ច្រក​ប៉ោយប៉ែត​មាន​ជិត​មួយ​ពាន់​ តែ​មក​ដល់​ពេល​នេះ​រទេះ​អូស​អីវ៉ាន់​ទាំង​នោះ​នៅ​សល់​ជាង ​២០០​រទេះ ​ប៉ុណ្ណោះ​។​ ការ​ធ្លាក់​ចុះ​នេះ​បណ្តាល​មក​ពី​ការ​កើន​ឡើង​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ ឆ្លង​កាត់​ច្រើន​ជាង​មុន​។
លោក ម៉ង់ វុទ្ធី ប្រធាន​សាខា​ខេត្ត​បន្ទាយ​មាន​ជ័យ​នៃ​សមាគម​ប្រជាធិបតេយ្យ​ឯករាជ្យ​នៃ​ សេដ្ឋកិច្ច​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​ បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្តិ៍​នៅ​ថ្ងៃ អាទិត្យ​ថា កម្មករ​អូស​រទេះ​ទាំង​អស់​នៅ​ប៉ោយប៉ែត មាន​មិន​តិច​ជាង​១​ពាន់​នាក់​ទេ​នា​ពេល​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ ព្រោះ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​មុន​លោក​បាន​ទៅ​ចុះ​ស្រង់​ស្ថិតិ​ពី​ថៅកែ​រទេះ​អូស ​ហើយ​រក​ឃើញ​ថា រទេះ​អូស​ទាំង​អស់​មាន​ចន្លោះ​ពី ៦០០​ ទៅ ​៨០០​រទេះ​។
លោក​បន្ត​ថា ​ព័ត៌មាន​នៃ​ការ​បិទ​រទេះ​ជញ្ជូន​អីវ៉ាន់​ដោយ​កម្លាំង​មនុស្ស​នេះ​នៅ​ពេល​ ច្រក​ថ្មី​ដំណើរ​ការ​បាន​លេច​ឮ​តាំង​ពី​ឆ្នាំ​មុន​ម្ល៉េះ​។ ​ការ​បិទ​សកម្មភាព​នេះ​បាន​ គឺជា​មុខ​មាត់​របស់​ប្រទេស​មួយ​ដែរ​ តែ​វា​ក៏​ជំរុញ​ឲ្យ​ប្រជាជន​ធ្វើ​ចំណាក​ស្រុក​កាន់​តែ​ខ្លាំង​ដែរ។
លោក​ថ្លែង​ថា៖ «ការ​បិទ​នេះ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​បាត់​បង់​ចំណូល​សម្រាប់​ទ្រទ្រង់ គ្រួសារ ​ហើយ​ពួក​គាត់​នឹង​ធ្វើ​ចំណាក​ស្រុក​ទៅ​ថៃ​កាន់​តែ​ច្រើន បើ​ការងារ​ផ្សេង​មិន​ត្រូវ​បាន​គេ​ដោះស្រាយ​ជូន​ពួក​គាត់​ទេ»។
លោក ​អ៊ុង ​អឿន​ បាន​លើក​ឡើង​ថា អាជ្ញាធរ​មិន​អាច​បិទ​សកម្មភាព​នេះ​បាន​ភ្លាមៗ​ទេ ព្រោះ​កម្មករ​អាច​ផ្ទុះការ​តវ៉ា​ទាំង​នៅ​ភាគី​កម្ពុជា និង​ភាគី​ថៃ​៖«​ឥឡូវ​នេះ​យើង​ធ្វើ​អត់​កើត​ ព្រោះ​គាត់​នៅ​រក​ស៊ី​ នឹង​ធ្លាប់​រស់នៅ»។ លោក ​បាន​បញ្ជាក់​ អភិបាល​ខេត្ត​ស្រះកែវ​របស់​ថៃ​ក៏​បាន​ពិភាក្សា​ជាមួយ​គ្នា​អំពី បញ្ហា​នេះ​ដែរ​ ហើយ​ ភាគី​ថៃ​ក៏​បាន​និយាយ​អំពី​លទ្ធភាព​នៃ​ប្រជាជន​ទំាង​សង​ខាង ​បើ​មាន​ការ​បិទ​ការ​អូស​រទេះ​ដោយ​កម្លាំង​មនុស្ស​ភ្លាមៗ​នោះ។
លោក​បាន​ថ្លែង​ថា៖​ «​កាល​ណា​យើង​ធ្វើ​ បាតុកម្ម​នឹង​ផ្ទុះ​ឡើង​ទាំង​សង​ខាង​ ព្រោះ​ទំនិញ​ខាង​គាត់​លក់​អត់​ចេញ​ ហើយ​លំបាក​ទាំង​សង​ខាង​ ដូច​នេះ​យើង​ឯក​ភាព​គ្នា​ទ្រាំ​រហូត​ដល់​បើក​ច្រក​ថ្មី​​»​។
កម្មករ​អូស​រទេះ​អាច​រក​ចំណូល​ចន្លោះ​ពី​១​ម៉ឺន​ទៅ​២​ម៉ឺន​រៀល​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​ ដែល​ការ​អូស​រទេះ​ចម្ងាយ​ផ្លូវ​ជិត​៣​គីឡូ​ម៉ែត្រ។
ការ​យឺតយ៉ាវ​ក្នុង​ការ​ស្ថាបនា​ច្រក​ថ្មី​នេះ​ដោយ​សារ​ភាគី​កម្ពុជា​ នៅ​មិន​ទាន់​មាន​ថវិកា​គ្រប់គ្រាន់​សម្រាប់​ការ​ដោះ​មីន ហើយ​គេ​សង្ឃឹម​ថា នឹង​ចប់​ក្នុង​ចុង​ឆ្នាំ​នេះ​។ ​ចម្ងាយ​ផ្លូវ​ពី​មាត់​ស្ទឹង​បត់ ​ទៅ​កាន់​ផ្លូវ​ជាតិ​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ​២,៥​គីឡូម៉ែត្រ​ប៉ុណ្ណោះ​ ដូច​នេះ ការ​ស្ថាបនា​នឹង​មិន​ប្រើ​ពេល​យូរ​ទេ​។
តាម​លោក អ៊ុង ​អឿន កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០១១​  អ្នក​ដំណើរ​ឆ្លង​កាត់​តាម​ច្រក​ប៉ោយប៉ែត​សរុប ​មាន​ជាង​ ២,៩ លាន​នាក់ ​ហើយ​ពេល​ខ្លះ​ត្រូវ​កក​ស្ទះ​ដោយ​សារ​តែ​រថយន្ត និង​អ្នក​ដំណើរ​ច្រើន​។​
ជាក់​ស្តែង​នៅ​ឆ្នាំ​២០១១​ ការ​នាំ​ចូល​ទោចក្រ​យាន​យន្ត​មាន​ជាង​១២​ម៉ឺន​គ្រឿង​។​ ច្រក​ស្ទឹង​បត់​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ​៧​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ពី​ច្រក​អន្តរជាតិ ប៉ោយប៉ែត​។ ច្រក​នេះ​នឹង​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ទំហំ​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​កាន់​តែ​ធំ​ទៅៗ ​តាម​ការ​រីក​ចម្រើន​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច និង​ទំនាក់​ទំនង​ល្អ​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ​៕

Comments system

Disqus Shortname