Sunday, July 29, 2012

សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ប្រារព្ធ​ខួប​ទី​២៥​នៃ​ស៊ីធីណេត ដោយ​ជិះ​កង់​ហែ​ជា​ក្បួន

សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នៅ​ព្រឹក​ព្រលឹម ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែ​កក្កដា បាន​ចូល​រួម​ប្រារព្ធ​ខួប​លើក​ទី​២៥ នៃ​ការ​បង្កើត​ស៊ីធីណេត (CITYNET) ដោយ​ជិះ​កង់​ហែ​ជា​ក្បួន​ក្នុង​រាជធានី​នេះ។
RFA/Mom Sophon
២៨-កក្កដា-២០១២៖ សកម្មភាព​អ្នក​ជិះ​កង់​ហែ​ជា​ក្បួន ដើម្បី​ប្រារព្ធ​ខួប​ទី​២៥ នៃ​ស៊ីធីណេត (CITYNET)។

ការ​ជិះ​កង់​ជា​ក្បួន​ពី​សំណាក់​មន្ត្រី​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ សិស្ស​និស្សិត និង​អ្នក​ស្ម័គ្រចិត្ត​ជិះ​កង់​សម្អាត​ក្រុង សរុប​ប្រមាណ​៣០០​នាក់​នោះ មាន​រយៈពេល​ប្រហែល​មួយ​ម៉ោង ដោយ​ចេញ​ដំណើរ​ពី​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ កាត់​តាម​មហា​វិថី​នានា ឆ្ពោះ​ទៅ​វិមាន​ឯករាជ្យ សួន​ច្បារ​សម្ដេច​សង្ឃរាជ ជួន ណាត ខាង​មុខ​ព្រះ​បរម​រាជវាំង និង​រមណីយដ្ឋាន​វត្ត​ភ្នំ។
អភិបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ លោក កែប ជុតិមា ជំរុញ​អោយ​ពលរដ្ឋ​នៅ​ទីក្រុង ចាប់​ផ្ដើម​ងាក​មក​ជិះ​កង់ ដែល​ជា​ប្រភេទ​យាន​ជំនិះ​ងាយៗ ដើម្បី​ចូល​រួម​ក្នុង​ការ​សម្អាត​ទីក្រុង និង​ការ​រក្សា​បរិស្ថាន​ល្អ។
ថ្លែង​បើក​កម្ម​វិធី​ជិះ​កង់​នៅ​ថ្ងៃ​រំលឹក​ខួប​២៥​ឆ្នាំ នៃ​ការ​បង្កើត​បណ្ដាញ​ថ្នាក់​តំបន់​នៃ​អាជ្ញាធរ​ថ្នាក់​មូលដ្ឋាន ដើម្បី​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​តាំង​លំនៅឋាន​ក្នុង​ក្រុង នៅ​អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក ស៊ីធីណេត លោក កែប ជុតិមា បាន​អោយ​ដឹង​ថា ការ​ជិះ​កង់​គឺ​រក្សា​បាន​សុខភាព និង​ធ្វើ​បរិស្ថាន​បាន​ស្អាត ដែល​ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​គួរ​ចាប់​អារម្មណ៍​ជិះ​កង់​អោយ​បាន​កាន់​តែ​ច្រើន។
លោក កែប ជុតិមា៖ «នេះ​ជា​កីឡា​ប្រភេទ​ម្យ៉ាង ដែល​ផ្តល់​សុខមាលភាព​អោយ​យើង។ ហើយ​ការ​ជិះ​កង់​នេះ ក៏​ជា​ការ​រួម​ចំណែក​ដើម្បី​បណ្ដុះ​នូវ​គំនិត​មួយ ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​កង់​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ ដែល​យើង​ឃើញ​ថា មធ្យោបាយ​នានា​កាន់​តែ​ច្រើន​ទៅៗ ហើយ​កាន់​តែ​ស្មុគស្មាញ​ទៅៗ»
កម្ពុជា​បាន​ចូល​ជា​សមាជិក​របស់​អង្គការ ស៊ីធីណេត កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០០២ គម្រោង​​ដែល​ជា​តម្រូវ​ចាំ​បាច់​សម្រាប់​ទីក្រុង​នេះ​គឺ ការ​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ការ​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ សុខុមាលភាព​សាធារណៈ និង​អនាម័យ។
ប្រធាន​គម្រោង ចាំ​អង្កាល់ ឬlet's do it លោក ជី សីលា ដែល​បាន​ដឹកនាំ​អ្នក​រួម​ការងារ​ចូលរួម​ជិះ​កង់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា បន្ថែម​ពី​លើ​ការ​ជិះ​កង់ ដើម្បី​ថែ​រក្សា​បរិស្ថាន ក្រុម​របស់​លោក​បាន​ចូល​រួម​សម្អាត​ទី​ក្រុង តាម​រយៈ​ការ​ជិះ​កង់​រើស​សំរាម នៅ​ចុង​សប្ដាហ៍។ លោក ជី សីលា សាទរ​ចំពោះ​ការ​ជំរុញ​អោយ​ពលរដ្ឋ​ងាក​មក​ជិះ​កង់​នៅ​ក្នុង​ក្រុង​នេះ។
លោក ជី សីលា៖ «អីចឹង ពួក​ខ្ញុំ​ជិះ​កង់​ហ្នឹង គឺ​ប្រាប់​ថា ពួក​ខ្ញុំ​ឈប់​ចោល​សំរាម អោយ​យើង​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​លើ​សំរាម​ខ្លួន​ឯង។ យើង​គួរ​ធ្វើ​ការងារ​ហ្នឹង​អោយ​បាន​ច្រើន យើង​សង្ឃឹម​ថា ពលរដ្ឋ​យើង​ចាប់​ផ្ដើម​គិត​ពី​សុខភាព គិត​ពី​បរិស្ថាន​អីចឹង​ទៅ។ ជិះ​កង់​អោយ​បាន​កាន់​តែ​ច្រើន និយាយ​ទៅ​វា​ជួយ​ដល់​សេដ្ឋកិច្ច​យើង​ទៀត ព្រោះ​យើង​អត់​មាន​ចាយ​លុយ​ច្រើន​ទេ។ ក្រោយ​ទៀត​ទៅ​ប្រហែល​សាលា​ក្រុង ឬ​ខាង​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ចាប់​ផ្ដើម​គិត​ដល់​សុវត្ថិភាព ប្រហែល​យើង​អាច​ធ្វើ​ផ្លូវ​ជិះ​កង់​ជាមួយ​ដើរ​ហ្នឹង អោយ​កាន់​តែ​ធំ អីចឹង​មនុស្ស​គាត់​ជិះ​តាម​អោយ​កាន់​តែ​ច្រើន ប្រជាជន​យើង​សុខភាព​កាន់​តែ​ល្អ»
ប្រធាន​មជ្ឈមណ្ឌល​ប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍ និង​សន្តិភាព លោក យ៉ង់ គិមអេង មាន​ប្រសាសន៍​ថា ដើម្បី​អោយ​ពលរដ្ឋ​កាន់​តែ​ច្រើន​ងាក​ទៅ​ប្រើ​ប្រាស់​យាន​ជំនិះ​ដែល​ងាយៗ និង​មាន​សារប្រយោជន៍​សម្រាប់​បរិស្ថាន សាលា​រាជធានី​ត្រូវ​គិតគូរ​គម្រោង​ប្លង់​មេ សម្រាប់​ទីក្រុង​ទាំង​មូល ដោយ​បង្កើត​អោយ​មាន​ផ្លូវ​សម្រាប់​អ្នក​ជិះ​កង់ ការ​អប់រំ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ទម្លាប់​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​យាន​យន្ត​ជាដើម។
លោក យ៉ង់ គិមអេង៖ «នៅ​តាម​បណ្ដា​ប្រទេស​អឺរ៉ុប មួយ​ចំនួន​ដែល​គេ​ធ្វើ​បាន គេ​មាន​បែង​ចែក​ផ្លូវ​សម្រាប់​កង់ ផ្លូវ​អី ត្រឹមត្រូវ​អីចឹង​ទៅ។ ហើយ​១​ទៀត គឺ​ត្រូវ​តែ​ចាប់​ផ្ដើម​ចលនា​អោយ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ហ្នឹង ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​គំរូ​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ ប៉ុន្តែ​យើង​អត់​ដែល​ឃើញ​មន្ត្រី​រដ្ឋាភិបាល​ណា​មួយ​ជិះ​កង់​មក​ធ្វើ​ការ​ ទេ។ សូម្បី​តែ​ផ្ទះ​របស់​គាត់​នៅ​ជិត​ការិយាល័យ​ក៏​ដោយ ក៏​គាត់​នៅ​តែ​ជិះ​ឡាន​ទំនើប ដើម្បី​បង្ហាញ​ប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បី​បង្ហាញ​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ដង​ផ្លូវ ក្នុង​នោះ​ដែរ​ក៏​ត្រូវ​អោយ​ចេះ​គោរព​សិទ្ធិ​អ្នក​ជិះ​កង់ អ្នក​ថ្មើរជើង​អី​ហ្នឹង»
នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ដែល​មាន​ពលរដ្ឋ​រស់​នៅ​ជិត​២លាន​នាក់ មាន​យាន​ជំនិះ​ដែល​ចុះ​បញ្ជី​ផ្លូវ​ការ គឺ​មាន​ចំនួន​ជិត​៧សែន​គ្រឿង (៦៧០.០៨១​គ្រឿង) ក្នុង​នោះ​ភាគ​ច្រើន​ជា​ម៉ូតូ។ ក្រៅ​ពី​នោះ​មាន​ពលរដ្ឋ​តិច​តួច​បំផុត​ដែល​ជិះ​កង់៕
កំណត់ចំណាំចំពោះអ្នកបញ្ចូលមតិនៅក្នុងអត្ថបទនេះ៖ ដើម្បី​រក្សា​សេចក្ដី​ថ្លៃថ្នូរ យើង​ខ្ញុំ​នឹង​ផ្សាយ​តែ​មតិ​ណា ដែល​មិន​ជេរ​ប្រមាថ​ដល់​អ្នក​ដទៃ​ប៉ុណ្ណោះ។

Comments system

Disqus Shortname